Big Bad Wolf (BBW 15th Dec'18)

Salam semua,

Hah... entry throwback lg.. makin lag plak aku punya entri.. semua tak real time.. ekekekek.. biasa la.. lelaki bizi kan...

Kali ni aku nak citer  pasal pergi ke BBW (big bad wolf).. korang jgn search plak BBW kat google.. lain di carinya nanti.. ekekeke.. last aku pergi rasa mcm 3 tahun lepas kot... masa tu pun hana kecik lagi.. duduk dlm stroler jer la.. tdo.. sbb kitaorang g time tengah malam. Kali ni aku pergi 4 beranak, aku, isteri, Haziq dan Hana Darina. Aiman g tgk bola ngan kawan2, Daniel tgk bola kat rumah... kebetulan ada bola final mlm nih, Malaysia lawan Vietnam...

Setiap kali pergi BBW tuh kat Mines International Exhibition and Convention Centre (MIECC) dah lepas tol Sg besi tuh, nak hala ke mines mesti aku tersalah cabang.. patut amik cabang kanan, aku mesti teramik kiri.. dah naik flyover terus nak kena kajang nun.. siot jer..

Sampai jer kat MIECC tuh, aku g parking kat tempat parking Valet plak.. dah kena rm10 sekali masuk.... adoi... kalau masuk bawah parking tuh kena RM5 jer.. tak per la, nak wat cemana.. mana nak tahu.. sib baik ujan dah stop sbbnya parking tu open air tuh.. kalau ujan mcm mana nak masuk.. dia takde proper pathway utk masuk ke MIECC tuh..



Dulu byk kali pergi, memang isteri kesayangan aku ni terlebih excited.. berbakul buku di amiknya... pastu baru pilih2 plak mana nak beli ikut bajet di tangan lah... kali nih baq hang.. Hana Darina plak yang excited lebih.. dia punya buku lagi banyak dari mommynya... adoi la..

Aku berpecah ngan isteri, ,aku bersama Haziq dan Isteri bersama Hana.. aku pusing dalam setengah jam.. amik buku2 latihan utk anak2 jantan sekeping 2.. pastu masuk cafe ler minum.. ekekek... My isteri dan Hana memang tak nampak batang hidung sampai la Hana kelaparan.. ekekek.. bg la dia makan hotdog.. then isteri aku sambung cari buku sorang2.. aku 3 beranak lepak kat cafe jer la.. td dah abis masa layan Hana pilih buku..

Lepas sejam lbh gtu, baru lah pilih buku2 yang nak di beli dan siap nak byr.. amboi.. kemain banyak buku hana.. kalau boleh semua dia nak.. ekekek.. terpaksa la pilih2 dan pujuk dia.. sbb ada juga kena lepas.. bukan apa.. redundance satu, mahal satu lagi... mana leh.. bajet dalam 200 ke 300 jer mlm tuh...






End


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.