Permulaan cuba-cuba berlari

Salam semua,

Kalau citer pasal berlari utk awal tahun ni, aku nak start berlari Marathon monthly lah.... tp bukan la full or half marathon.. just fun run 5km ajer.. bila dah boleh lari 5km nonstop.. baru upgrade to 10km and more lah... last sekali baru leh full marathon 42km...

Setakat utk tahun ni... aku dah pergi BMW 5KM Charity run 6 Jan... Sbbkan event ni sebelah pagi.. start pukul 7.. aku pulak 6lbh baru keluar rumah... sekali tak sempat dahhh... sampai sana bajet 645.. sampai dah pukul 7am.. pastu park dah tentu jauh kan.. menapak apa sume.. sampai lokasi orang dah bergerak...

Kali ni aku pergi 3 orang geng besi.. Nazri, Azree dan Roy.... Nai dah sampai awal dah.. aku la lambat.. Azree agak lambat dan Roy terus tak nampak batang hidung... boleh la berlari amik masa sejam.. hahhaha.. punya la slow... mcm kura2 kot...
Fun run 5km ni memang biasa ramai yang berjalan dari berlari.. termasuk aku

Sempat la bergambo

Settle.. masing-masing dapat medal.. 

Jumpa member x-SMT.. Malek

Kali kedua berlari.. aku bw isteri tersayang la kan.. masa ni geng besi pun dah ada event lain... Aku install JOM RUN apps, mmg byk event.. boleh pilih nak masuk yang mana.. so kali ni aku decide nak join KL City fun run.. ada byk category, paling dekat, 5km lah... 7km, 10km 15km... aku mcm biasa lah... amik yg paling dekat ...5km.. hihihi..

Event ni berlangsung 24 Feb 2019(Ahad), collect race pack 23hb.. Sabtu Kat wisma OCM jalan Hang Jebat... aku p tala ke lobi DBKL kat kl nun..salah tempat la.. sib baik tghhr g sana.. so ada masa nak ke OCM plak.. hahaha... ngok betul.. tak tgk alamat bebetul la tuh...

Race pack yang di ambil

Sabtu malam, kitaorang antar Hana ke Umah Oman, sbb pagi2 ahad tu awal nak kena gerak.. tambah plak subuh lewat gak.. 6 lbh sikit... so bgn 530am.. mandi bersiap sume... ready utk solat.... lepas solat terus keluar... dah pukul 620pg kot baru kuar.. aku takut lewat sbb dah kena kat BMW run... bila horn bunyi.. baru nak park keta.. tak feel la marathon tu...

So sampai kat kul 6.45pg... utk 5km.. sib baik lepas lewat gak.. 745am gitu jot.. so sempat la.. kitaorang park kat dataran Merdeka jer... bila start berlari.. biasa lah.. fun run.. ramai berjalan dari berlari.. aku dan isteri memang berlari lah dari awal.. lepas 1km lebih, start la rasa pancit sikit.. tp ok la... berlari.. jalan.. berlari.. jalan.... isteri aku mcm tak larat dah... hehehehe... tp berjaya gak la abiskan 5km utk 50minit kot.. ok la juga...

Ingat lepas tu nak tunggu cabutan bertuah bagai.. pukul 9 start.. tp mcm lambat jer.. so kitaorng gerak balik jer lah.. bekpas kat pantai dalam.. kedai perahu.. nama kedai aku tak pasti lah plak.. byk gak makanan dia utk brekfast.. ms sampai tu dah kul 10 lbh.. so dorng prepare sekali utk lunch dah...

Sampai rumah, dalam pukul 11 gitu.. masing2 terlentang keletihan.. ekekeke.. pas zohor kuar amik hana.. g makan kat foodcourt goodyear court 7 tuh...

So next run yang aku dah register adalah "Light Em up Cyberjaya" ini aku masuk under company la.. free then tambah nama isteri jer.. byr rm53.. so byr satu kepala jer la.. untuk bulan 3 mungkin takde la kot.. sbb kebanyakan dah close registration dah...

Done citer pasal berlari.. hehehehe..

Lepas parking keta.. masa ni baru jam 645pg

Menunggu giliran di lepaskan.. 

Dah dalam kawasan pelepasan.. sempat lagi wefie

Lepas berlari.. tak nampak peluh pun kan.. apa yang korang tgk? 

Selepas berlari. isteri masih tersenyum.. padahal dah pancit abis.. 

Lepas berlari mesti bernafsu sikit kan.. hihihih.. sayang awak!!

Jumpa Senior 5th College UM nih.. lari 15km.. paduuu

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.