Jalan pi Jakel Mall nak cari baju melayu raya & Nabawi open day

 Salam,

Nabawi Garden PJS5

Hari sabtu lepas 11 Feb plannya awal pagi kami 3 beranak dah keluar sebab nak survey tengok Nabawi Garden, Integrated Islamic school, sekolah swasta yang terletak di area PJS 5 ni. Saja kitaorang p tengok sebabnya tengah tahun ni kami akan berpindah masuk ke rumah baru di PJS 5 tuh.. Kami masih mempertimbangkan segala pilihan. Sebab Dari PJS 5 nak ke SKKL dan KAFA anggur mcm agak susah juga melainkan cari rumah transit utk hana. Apa yang kami nampak, kalau hantar ke Nabawi garden, selain dekat dengan rumah, kelas bermula 745pagi dan berakhir dalam 4.30 petang sekali dengan KAFA dan makan di sediakan. Mudah kan?

Apa pun, kami masih meneliti pilihan, sebab tahun ni Hana pun dah masuk tahun 4, banyak aktiviti sebenarnya di sekolah SKKL, kawan pun ramai.. dan yang paling utama yang agak menyekat kami untuk beralih ke Nabawi ni, yuran dia yang agak mahal... mahal bagi kami lah... untuk yuran ni, pada aku, Nabawi Garden ni antara yuran paling murah jika di banding kan dengan sekolah intergrasi swasta lain. Namun dengan bajet kami yang agak tight.. rasa macam susah juga lah.. apa pun.. keputusan belum di buat.. namun beratnya macam nak kekalkan hana di SKKL jer..

Selesai open day, kami singgah klinik pula, sebabnya kat badan aku naik macam gegata, atau alergik.. biasa naik skit aku telan jer cetrizin... pas sejam 2 ilang.. tp yang ni macam degil sikit... ingat nak ke klinik Shaik, tutup pulak.. terus g klinik TTDI. Dapat ubat alergik siap 1 jarum suntikan.

Mula2 sikit.. 
Ni Kat lutut.. kat badan pun byk

Lepas ke klinik, kami terus ke KL, untuk cari baju melayu kat Jakel. datang time-time gini, bukan busy sangat agak senang. nak tunggu puasa baru nak datang.. mesti ramai nanti.. nak cari parking pun susah. Untuk ke Jakel KL ni, kalau korang parking di area jalan sebelah ruang jalan jakel tuh, akan kena cas parking RM10 sekali parking. Ada juga di sediakan parking bawah tanah, tak perasan plak berapa rate dia.. mungkin murah sikit.. 

Masuk dalam Jakel terus cari baju melayu yang biasa, yang ada pesak. Mula2 takde saiz, orang Jakel siap p cari dalam store pun takde.. kaler merah sikit ada... tp tak kena plak dengan kaler yang kitaorang cari.. maroon... dah takde.. takper lah... tunggu puasa nanti la ada stock baru masuk... tp orang Jakel tuh masih gigih mencari dalam-dalam kotak di bawah rak... hasil usaha kerajinan dia... zassss... ada terselit satu saiz XL dalam kotak.. alhamdulillah.. settle .. Harga RM259 gak oooi... free sampin.

Perut yang tak boleh di sorok.

Siap di Jakel kami terus ke kampung baru, ingat nak try kedai tomyam suraya, tetapi bukan rezeki kami, kedai tu masih tutup.. pukul 3 baru buka.. kami terus ke Chunbury... kedai ni aku pernah tulis dalam satu entry lepas.. lama dah kot... kali ni kami makan nasi kerabu... ermmm... pada aku.. kali ni macam kureng sikit dia punya rasa.. gambo pun takde amik.

Sik kerabu + daging bakar

Hujan pun mula turun... seusai lunch tuh.. kitaorang terus gerak balik... rest jer la kat rumah petang ni.. aku pun dok tergaru2 lagi sebab alergik.. dah kena cucuk pun masih sama... tak kurang langsung gegata dan inflamation pada kulit... pergi semula ke klinik pun doktor layan tak layan jer.. nasib la.. continue jer la ubat yg doktor bg.

nanti sambung lagi cerita... 

end.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.