V Residence milik kami

Salam,

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang. Setelah lebih sebulan menunggu, urusan permohonan loan yang tak berkesudahan. Akhirnya lepas, tapi perlu 2 nama lah. Tak kisah lah.

Aku dan isteri memang sibuk ronda mencari rumah, apointment hampir setiap minggu jumpa dengan agent hartanah untuk view rumah. Adalah 3 4 biji yang kami view. Tapi V-Residence memang menambat hati kami berdua. walaupun asalnya nak cari rumah yang lebih 1000sqft.. tp apakan daya.. area bandar memang tak dapat harga bawah 500k.. huhuhuhu..

Rumah yang kami beli ni, tak lah besar sekadar 961sqft jer.. harga lebih sikit RM500k.. komitment loan dalam.. 2.5k++ juga bayaran bulanan... jenuh juga la bila di fikirkan. Tapi memang keinginan kami berdua nak cari condominium tengah bandar dan selesa. itu lah cabarannya..

Alhamdulillah, 5/4 dah sign loan agreement. 20/4 kitaorang sign SPA document. Aku tak banyak nak sign sbb SPA cuma guna nama isteri sorang jer..kitaorang sign loan kat office Farn n Co. Jadinya lepas ni, kitaorang byk review2 decoration rumah plak lah.. yang simple-simple dan ringkas sahaja.. maklum lah rumah kecik.

Rumah nih terletak bersebelahan NPE dan Villaria Condominium area PJS5. Kitaorang pun tak perasan projek ni, ramai yang dah beli sejak 2017 lagi.. Cuma projek tu baru start bergerak dari hujung tahun lepas. skrng dah nampak aktif lah.. tp belum ada bangungan naik lagi lah.. baru foundation jer kot.

Apa yang menarik minat kitaorang. Layout dia, mengikut kehendak kami, Parking 2 lot, terletak dalam kawasan yang memang kami dah biasa.. bandar sunway. Project ni agak besar, Pemaju boleh tahan dari segi kekukuhan kewangan untuk teruskan projek. Inshaallah, kalau takde aral apa-apa, dalam awal tahun 2022 dah boleh masuk.

Untuk pengetahuan, rumah kami berada di tingkat 23.Wow.. kalau di fikirkan.. rasa nak terkencing gayat sbb tinggi.. aku memang agak alah dengan ketinggian.. tp ok jer la... memang best kot permandangan dari atas gtu. tak sabar dah nak masuk rumah baru kan.. hihihi.

end.







Muka happy kan.. inshaallah lagi 3 tahun dapat duduk rumah baru





0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.