Terminate UNIFI


Salam,

Entri hari ni nak citer pasal terminate UNIFI. Unifi ni aku sekeluarga dah guna lebih 5 6 tahun beralih dari Streamyx. Sememangnya agak mahal la kan.. tp memandangkan aku guna Streamyx masa tuh boleh sampai 4mbps jer, jadi aku beralih ke UNIFI dapat support 10mbps.. masa tuh harga lebih kurang RM199 sebulan.. termasuk GST dah jadi lbh kurang RM220 lah..

Kenapa terminate?
1. Aku dan isteri dah ambil pakej mahal dari Celcom yang boleh dapat HP percuma.. hihihihi.. isteri amik P20, aku ambil Samsung Note 9... memang terbaek.. Oleh sebab monthly komitment masing masing RM188, jadi kitaorng fikir tak perlu data banyak, sbb Celcom bg 100GB data + 100GB utk video semua..
2. Asalnya kitaorang nak tukar pakej, memandangkang speed yang kitaorng dapat base on lama punya pakej, 30mbps sepatutnya monthly baru RM79.. utk pakej yang ada semua chanel unifi +speed 100mbps sepatutnya RM149 jer... tp sejujurnya sib baik la tak g tukar pakej, kalau tukar pakej, contract akan renew jadi 2 tahun balik..

Lepas settle dapatkan HP baru kat Celcom kat Sunway Pyramid, terus ke booth UNIFI dalam pyramid tu di level LG1, rupanya nak tukar pakej or nak terminate tak boleh buat.. ada beberapa tempat jer.. officer tu ckp terdekat dekat Taipan atau kat Damansara.. Setakat ni masih pending utk terminate.

Seterusnya di hari lain.
Lepas balik dari Morib, settle lunch, dlm pukul 3pm, terus ke Taipan utk terminate unifi... Pergh.. tak boleh juga... jilake betul... ada 4 tempat jer yang terdekat dengan Taipan nih.. tak tau la kot 4 lokasi jer dalam klang valley nih..

Dekat pukul 4pm, nak bergegas terus ke Damansara, baru perasan, nak terminate kena bawa device. Terpaksa balik rumah dulu utk amik segala device. Anak terus tinggal jer kat umah sebab buat apa ramai2 kat sana..

Sampai jer Damansara tuh, kena naik tingkat 2 utk termination... amik no.. perghhhhh... terkentut aku tgk nombor giliran.. kat 60 orang kot menunggu... giler.... tp sbb nak terminate juga.. terpaksa tunggu.. apakan daya kan...


sementara  menunggu tuh kena la isi borang dulu.. mcm biasa ler..

Pada aku, Unifi ni memang tak jaga servis dia elok-elok.. andaikata dia turunkan harga pada pelanggan lama secara automatik ikut peredaran, contoh mcm aku, dari 199 ke 149 then upgrade speed dr 30mbps ke 100mbps.. sure aku tak de terfikir nak terminate... tp apakan daya... tgk lah, nak terminate pun susah beb.. mcm jilake...  memang menyusahkan... @#$%$#@!...

Tunggu punya tunggu.. dah 6.30pm lbh wooo.. lebih 2 jam dah tuh... no pun terpaggil... sib baik takde apa yang tertunggak.. sbb dlm dok menunggu tuh, isteri ada terbaca dlm internet, sebelum terminate kena call dulu utk bagi notis terminate.. lepas tu dalam tempoh 30 hari baru pergi kaunter utk terminate.. nonsense siot.. mmg menyusahkan.. ye dak... apa pun, walaupun aku dan isteri takde buat call utk bg notis tutup perkhidmatan, officer tu accept jer termination kitaorang... settle.

Yang patut kita pulangkan hanyalah MODEM saja.. router, tv setbox, telepon dan segala power supply sume korang boleh buang dah.. hihihihi... MODEM sahaja.. kalau korang tak tahu mana satu.. sbb MODEM dan Router tu rupa nya hampir sama.. korang bawa jer la 2 2... senang...

Setelah lebih 2jam menuggu.. fuh... settle juga... jadi setakat hari tu, UNIFI berhutang dengan aku separuh bayaran yang aku dah langsaikan... harap dapat la refund balik..

alhamdulillah.. settle...


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.