Terlajak Waktu Sahur.. kikiki

Salam,
Entri kali ni masih berkisar di waktu cuti hujung minggu. Sabtu malam ahad kisahnya.. berkaitan dengan tajuk entri ni.. kiranya ni kali pertama aku dan isteri terlepas waktu sahur.. hahahaha... nak wat cemana.. masing2 tak sedar.. aku memang sedia maklum mengunci jam pukul 4.30pagi.. memandangkan jam aku biasanya cepat lbh 5 minit dari jam isteri aku.. biasa nya alarm aku akan berbunyi lebih awal... tapi malangnya kali ni.. langsung tak sodar baq hang...

Kitaorang tidor agak lewat, biasa la.. layan movie, projek laki bini lagi.. tu yg tk terbangun tuh... kepenatan.. aku plan nak makan mee jer sahur, pekena teh panas... sebab dah lewat, aku ingat nak ajak isteri terus sahur awal sebelum tdo, masa tu pun dah jam 2lg lbh... esok tak gaduh nak bgn pukul 4 5pg dah.. tp kesian juga, isteri nampak kepenatan.. mata pun tak leh buka..

Jadi inilah kali pertama aku tak bangun sahur.. sedar-sedar bila buka mata dah nampak mcm cerah sikit.. tgk jam.. alamak.. 6.55pg gtu.. adoi lah.. nak teguk air pun tak dan dah... so apa buleh buat..

So bila dah pagi, kul 9 gtu baru aku kuar bilik.. takde la rasa lapar sangat pun, cuma dahaga jer la.. ekekekek.. so plan hari nih nak g gunting rambut Hana, sebab rasa mcm tak berapa larat sangat.. kitaorang plan kuar jam 5 lbh, so sempat la gunting rambut hana, dah berbuka...

Layan la tv lagi, drama "Hero seorang Cinderella".. ekekeke.. terlelap kejap.. tgk jam dah pukul 5, terus la siap2 keluar... hala ke Pyramid.. ingat nak makan Nandos.. nandos lagi kan.. eekek.. dah ada half chiken boleh redeem.. apa lagi.. tp kebanyakan semua dah full house beb...

so kitaorang cari saloon rambut dulu.. Hana plak tiba-tiba macam takut tak nak gunting rambut.. failed la nih... tgk jam.. dah pukul 6 lbh.. aku bgtau isteri, dlm pukul 7 boleh dah q kat tealive tuh... then beli donut.. sedap gak la.. dah pukul 8.30 gtu baru la cari restoran Nandos.. harap ada ruang la nak duduk makan..

Malam pas balik dr Pyramid, mandi-mandi jap.. terus ke Shah alam, nak jumpa sahabat lama.. si Labu dan Nai.. urusan Unit trust.. Pukul 1 gak baru balik.. lepak kat Mamak Asiba dekat seksyen 13 berdekatan dgn restoran upin ipin.


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.