Ke Gold Coast Morib kita Minggu ni

Ini kisah lama yang aku nak tulis.. lama betul tak update blog.. ingat nak update atlease seminggu sekali or 2 kali, tp last aku nak update guna apps kat phone, nak upload gambo kuar "Image type not support" terus jadi mcm malas. Tp apa pun, memang malas sebenarnya... itu cuma alasan jer.. hihihihi.. byk benda aku dah tulis dan save. Tp tak publish.

So kali ni aku nak cerita pengalaman stay kat Gold Coast Morib sepang, dah 2x kot aku ke sana, kali ni aku gi satu family, dan kawan2 MOL accessportal sekali. ada Arif dan Hans Joe. Aku agak beruntung ada kawan2 yang best mcm dorang kat MOL tuh, aku join dorng ke Gold Coast Morib ni pun suku dari byran penginapan di sponsor oleh arif dan Hans. Alhamdulillah... susah bro nak cari kawan2 mcm nih...

Sorang lagi sahabat kat MOL en Ashaari tak join stay n tdo sana, cuma join mkn2 ikan bako jer.. aku pun mcm tak ingat nama tempat tuh.. nnt dlm gambo ada kot tertera nama tempat makan tuh..

Gold Coast ni, pada aku, ok la kalau korang nak lari dari hiruk pikuk kota, nak kedamaian, lepak2 santai ngan anak2 kat pool ala theme park tp kecik. Cuma korang tak leh la compare theme park Sunway lagoon dengan Theme park Gold Coast nih.. Tempat ni boleh di katakan jadi tumpuan ramai juga la, boleh la mandi manda dekat taman air dia, ada la gelongsor satu 2 yang agak menarik... tp anak2 yang bosar2 sure boring la... yang ada anak kecik 4 5 tahun  tuh aku rasa masih seronok lagi..

Kalau aku cerita pasal bilik, sebelum ni aku duduk bilik studio, ada satu katil king, ada jakuzi. Bilik agak luas. Berbaloi dengan apa yang aku bayar. Cuma pada lewat petang, korang kena tutup semua sliding door. Sbb nnt akan ada satu bau yang kurang menyenangkan.. hihihi.. aku pun tak pasti bau apa.. tp mmg agak meloyakan.. Katil memang besar, sedap tdo.. projek mengenjut pun sedap..
Cuma kali ni aku g, aku dok appartment 2 bilik.. masih luas, cuma bilik air takde jakuzi dah. Untuk aku yang bekeluarga ni agak sesuai la... anak jantan aku 3 orang tdo dlm satu bilik..

Kalau cerita pasal breakfast, aku dan isteri kalau pergi bercuti, breakfast adalah salah satu benda yang kitaorg tgk utk stay kat hotel tu atau reject. Pada aku breakfast Gold Coast Morib ni memang tidak mengecewakan. Aku rasa ok, walaupun ramai orang, tp makanan di tambah dengan baik, Cuma nasihat aku kalau korang nak breakfast, elok turun seawal 730pagi atau seawal restoran di buka. Sbb kalau lewat, nnt kekurangkan tempat duduk.. Tempat duduk banyak dah, tp masih tak berapa cukup.. Jadi terpaksa menunggu. Aku dan isteri sememangnya turun awal. Kalau restoran buka pukul 5pagi, aku rasa pukul 5.30pg dah terpacak depan pintu.. hihihihi.. bab mkn mmg nombor satu.

Selain tu, aku rasa, percutian di Gold Coast Morib ni agak berbaloi utk sekeluarga yang inginkan rehat dan santai. Untuk elakkan bajet jadi besar, jadi isteri aku dah masak nasi lemak buat mkn ms lunch, masak agak banyak so cukup la utk 3 keluarga makan lunch nasi lemak. Kebetulan kitaorang sampai dlm kul 1130 gtu, dah boleh check in sbb bilik kosong.. alhamdulillah...

Enjoy gambar2 yang aku share.



Ruang bilik tidur utama.

Angle ambil dari ruang tamu ke bilik tidur utama

Ruangan dapur

Bilik tidur kedua

Bilik mandi. Kalau studio, ada Jakuzi.. sini tande.

ruang tamu.. hana dah tak sabar nak turun mandi kolam

beranda menghadap keluar

Ambil dari beranda

Permandangan Pantai yang tak nampak pun.. haha

Makanan lunch di sediakan oleh isteri tersayang.. 

Nasi lemak padu..


Mommy dan Hana asyik dok berselfie..

Hero 3 orang dok layan TV sementara tunggu Hans dan arif sampai

Arif dan Hans menjamu selera

Bersama isteri kesayangan..

Nahhh.. gelongsong.. antara benda menarik kat sini

Buaian pusing

Aku sebagai pemusing tak bertauliah

Akhirnya.. dapat juga hana berendam..

Benda alah ni di sewa RM20 sejam

Main ler puas... ati senang tgk kegembiraan anak2..

Mood romantik laki bini

Ha.. tudia.. masih mood yang sama... 

Eh.. lebih2 plak nih.. siap peluk2 lagi.. biasa la.. mood romantik.


Abahnya pun nak try juga menda alah nih.. best ke tidak.. boleh laaaa

Laa.. mommy pun nak cuba... kiikiki

Hana memang terror menyelam

Hana menangis ke tuh?.. hihihi

Lepas puas mandi, kitaorang pergi sejauh 30KM lbh kot nak makan sini.. Ikan bakar bagan lalang.

Senarai harga.. agak mahal juga...




Selfie jap lauk semua penuh lagi

Agak sedap makanan dia.. berbaloi



Tudia.. licin baq hang..

Gambar sefamily sebelum beredar.. masa utk beradu plak..

Masa ni time bekpas... 

Yeah.. I like bekpas...
Time to check out!!

Balik time.. Thanks bro...

Kami 3 keluarga.. memang best... enjoy beb... 




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.