Jalan-jalan cari makan penutup 2016

Salam All,
Ada ke pembaca blog aku eh, iye-iye "Salam all"  konon. Kikiki. X kisah pun, kalau berbalik pada tujuan aku berblog, utk aku baca balik satu masa depan nnt. Kalau Ada pembaca lain, OK la. Kot ada post yg bg manfaat, alhamdullillah.

Kisah aku jalan-jalan cari makan utk pengakhiran 2016 ni. Aku laki bini bercadang nak cari makan belah2 Shah Alam nun. Rs mcm nak mkn steak, cari la Pelpero seksyen 13. Mmg jumpa dol tp tutup. Kita orang terlampau bijak sampai lupa nk tgk masa operasi. Choih... Rosak dol program. So kena la cari plan lain.

Kah Kah.. Apa nak jadi laki bini.. Nak wat cemana, mkn2 ni mmg feveret kitaorg. Sbb tu body masing2 membesar dgn sihat. Then kitaorg tukar plan hala ke Seksyen 7. Pusing punya pusing. Terjumpa la willy Sate. Hurmm.. OK nih..  Kitaorg order Sate 5 daging n 5 ayam. Then aku order nasi dan kambing bako. My lovely wife amik nasi ayam..

Sate, mmg maveles, ada rasa perapan tersendiri. Tp kambing bakar, tak berapa sangat. Nasi ayam memang out terus. Apa boleh buat, lapor punya pasal, telan je la.
Pas makan, kitaorg nak try cendol durian, pergh.. Ini berbaloi.. Ada rege ikut saiz durian dan saiz mangkuk. Yg murah, rm14 durian kg, mangkuk besar rm16. Durian besar sikit, D24 kot, rm19 mangkuk besar rm22.

Isteri aku amik durian kg kecik, aku plak pandai2 amik cendol pulut je rm5.cheh,kan dah lari tajuk, kata nak mkn cendol durian, yg ko g amik cendol pulut apa kejadahnya... Kikiki. Sib baik isteri aku dpt 4 ulas, aku pau la seulas.. Mmg masuk la santan cendol + durian.. Yg ni mkn puas ati... 
Puas ati dapat mkn cendol durian, 4 ulas durian tuhh...

Rezeki Hana dapat makan ice cream free.. TQ tokey cendol durian..

Cendol pulut, pulut kaler merah beb.. maveles.

Adik ipar aku(Azam) n wife dia pun terliur bila kitaorang share kat wasap group... kebetulan dorng ada kat area seksyen 7 Shah Alam, dorang pun datang juga la join makan... order char kueyteow.. boleh tahan juga la...

Pas makan kitaorang terus balik umah, rest jap sbb dlm kul 630ptg kena ada kat KLIA2 dah amik ira (adik ipar aku no 3) balik dari Sibu nak balik klate. Sampai umah, aku rest n lelap jap dlm 30minit, maklumlah kekenyangan.. kikiki.. dlm kul 6 kitaorang keluar. 

Pas dah pickup ira, terus ke umah Azam, kitaorang dinner kat umah dia, alhamdulillah, rezeki..kiki.. ingat nak tdo situ jer.. tp fikir2 balik, esok pagi dorng nak keluar g bas station antar ira naik bas ke klate, so tak jadi la tdo.. dlm kul 10 aku balik. 

Penutup tahun 2016.. Welcome 2017...

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.