Minggu mula persekolahan dan menyambut Ramadhan Kareem


 Salam semua,

Sedar tak sedar dah masuk bulan 3 dah untuk tahun 2023 ni. Minggu ni adalah minggu mulanya persekolahan dan juga bermulanya umat islam berpuasa. Memang cepat masa berlalu. Persiapan persekolahan takde banyak sangat, cuma cari mana yang perlu saja. Hana dan Daniel je tinggal untuk persiapan sekolah, hujung minggu lepas, kira last minute cari baju untuk Hana, kebetulan Daniel pun dok mencari baju sbb bila try baju lama dah sempit. 

Hana dan Daniel je yang masih bersekolah.. 

Selamat menyambut Ramadhan Kareem. Semoga kita semua beroleh pahala yang berlipat ganda di bulan yang mulia ini.

Untuk persiapan ramadhan takde apa sangat, namun persiapan raya... boleh kata 70% settle, baju melayu dan baju kurung dah settle.. kuih-kuih raya pun ani dah order.. tunggu nak raya jer la. Untuk persipan ramadhan, cuma kena siapkan diri jer la, untuk ke masjid solat tarawih. hihihi.

Hari aku menulis ni adalah hari pertama berpuasa, kami bersahur oat yang di blend dengan kurma jer. Inshaalah boleh bertahan sehingga petang.. sebab kami pernah try tahun2 lepas. Harap berbuka nanti tak overload lah.. klaau tidak cemana nak susutkan badan. sekarang pun berat dah agak teruk dan tak terurus... 88.95kg kot.. aduhhhh..

Setakat ini jer la post untuk kali nih. Selamat Berpuasa semua!!.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.