Jalan-jalan cari makan di Kampung Baru

 Salam,

Entry ni sebenarnya berkait dengan hiking 2 minggu beturut-turut di Tugu Trail. Bukan apa, saja aku asingkan cerita cari makan ni sebab bg banyak sikit content blog aku nih. Lepas kitaorang ke Tugu Trail dan ke Taman Botani di Tasik Perdana, tengah hari kitaorang ke Kampung Baru mencari makan.

Minggu 28hb Feb tuh, kitaorang ker kedai Nasi Lemak Wanjo. Macam viral gak la kedai nih. Kedai sini biasa la style kampung sikit. Tempat memang terasa suasana kampung di dalam bandar. Kat sini masalah dia parking kereta agak susah sikit lah. Jadi aku kena park kat parking berbayar, RM5 utk 3 jam. cukup la amik masa nak makan kan. 

Nasi Lemak Wanjo ni pada pendapat aku, ok la, fair and square. Takde la kick mana.. tp still ok la untuk makan, lauk ada banyak jenis lah. Sambal pun ok tak pedas sangat. Cuma harga dia pada aku agak mahal sikit lah. 2 set ayam goreng berempah, 1 set daging rendang dan 2 set lagi telur jer sorang sebijik. Total RM32. 


Minggu 6hb Mac plak kitaorang ker Chunburi Seafood Kampung baru. Kedai masakan Thailand dan pantai timur. Kedai ni pada aku berbaloi nak pergi. Lauk pauk memang banyak, bubur dan kuih muih pun ada. Maveles. Aku makan nasi kerabu berlaukkan daging bakar dan solok lada. Setakat yang aku makan sedap dekat PARAM Dato Harun, kat Chunburi ni lagi maveles. Sedap sangat oiiii.. yummy.


Masa makan tu tak perasan ada teh tarik madu, aku order teh tarik biasa jer. Seusai makan, kitaorang terus balik dengan perut kekenyangan. 

Ni jer la cerita cari makan di Kampung Baru.

end.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.