Besi Fun Day 2019

Salam,

Walaupun agak berminggu sudah kejadian berlaku, tapi macam biasa lah aku baru nak masuk dalam entry blog nih.. orang tulis blog kisah semalam.. kau tulis blog kisah 3 minggu lepas.. apa mau kira... janji tulis dari takde langsung.. kenangan nih..

Tahun ni Besi takde buat Family day sebagaimana 2 tahun lepas yang di buat di Sunway Lagoon, satu family masuk sunway lagoon, makan free.. ada aktiviti semua.. Tahun lepas buat Company dinner, hanya empoyee saja, family tak join. Tahun ni beraktiviti bersama family tapi di buat secara bersukaneka yang di panggil Besi Fun Day 2019.

Idea Fun Day ni agak menarik juga lah.. untuk anak-anak kecik agak menarik. untuk anak2 besar macam anak-anak aku yang dah belasan tahun nih, tak berapa fun sangat lah.. setakat datang, breakfast dan abiskan masa memerhati saja. Untuk Fun Day ni, Besi hanya sediakan t-shirt untuk empoyee saja.. anak-anak dan isteri tak dapat, berbeza dengan family day di Sunway lagoon 2 tahun lepas. Berkemungkinan kekangan bajet dengan keuntungan Besi yang sedikit merosot.

Kisahnya seawal pagi pukul 7.30pagi kami sekeluarga dah bergerak ke Stadium tertutup Panasonic, tak breakfast sebab acara Fun Day sediakan breakfast. Nasi lemak dan kuih muih. Boleh tahan sedap nasi lemak, dan kuih-kuih.

Breakfast dulu... memang sedap nasi lemak dan kuih muih

Ezuan & Botak pun ada bersama isteri masing2..

Kat sana juga ada booth booth kecik ais krim, apom balik, dan booth booth permainan ala-ala fun fair tapi semua percuma.. ini agak menarik. Aku sepatutnya masuk acara lari dalam guni dan klereng. Tp terlepas lari dalam guni, sempat la juga join acara klereng. Klereng ni tolak rim basikal menggunakan kayu. Permainan ni biasa main zaman kanak-kanak dulu lah tahun 80an 90an. Zaman kanak-kanak sekarng lebih pada gajet jer.

Sempat bersenamrobik.. lupa nak cover gigi tuh.. ekekeke..



Ni dia Klereng.. skill budak kampung Sungai Dendang Selama Perak nihh


Bumblebee pun ada.. 

 Makan tengah hari juga di sediakan, dapat la sorang sekotak KFC snack plate. Cukup kenyang lah sorang dapat 2 ketul ayam. Acara semua tamat dalam pukul 1.30 tghhr selepas pengumuman beberapa cabutan bertuah. Kali ni aku tak bertuah ler.. tahun lepas dah bawa balik TV 50 inci .. ok dah uh.. hihihihi.

Nampak macam amatur jer 2 orang awek nih.. boleh lah.


Apam balikkkk.. sedap apam balik dia.. pandai komiti cari..

Lunch time.. KFC sorang sekotak

Memang klereng tadi.. dapat ler hadiah.

Itu jer la kisahnya.. gambo-gambo tak pasti ada banyak ke tak.. tgk jer la ye apa yang ada..

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.